Vidd ágyba a témát!

Na, de ne úgy! Előfordult már veled az, hogy este lefekvés előtt zakatolt az agyad, de a tested már túl fáradt volt? Ha posztolás előtt történik veled hasonló, akkor adj hálát, kapcsold le a villanyt és merülj gyorsan álomba!

Mielőtt megírnék egy cikket van, hogy hetekig viszem magammal az ötleteimet. Minden szabad pillanatomban gondolkodom rajtuk egy kicsit, végül, mikor leülök a gép elé, nincs más dolgom, csak leírni az addig átgondoltakat. Ez az érési idő elengedehetetlen. De nem az egy-egy témára szánt idő hosszúsága fogja meghatározni, hogy mennyire lesz jó a poszt, hanem a témára gondolás intenzitása. És az intenzitást valahogy nálam mindig befolyásolja az, hogy hányszor viszem az ágyba a témát.

Mik a legfontosabb pillanatok, amikor jó, ha az ötleteden rágódsz?

Takarítás, mosogatás, teregetés közben

Biztos vagyok benne - na jó, csak reménykedem -, hogy mindannyian, még a férfiak is végeznek házimunkát. Az a meglátásom, hogy a monoton tevékenységek a legalkalmasabbak arra, hogy kigondoljuk azt, amiről írni szeretnénk. A mozdulat és a feladat miatt koncentráltak, fókuszáltak vagyunk, de a feladat végrehajtásához nem igazán van szükség az agyunkra. Így a gondolatainkat fontosabb dolgokra irányíthatjuk.

Tömegközlekedés, autóvezetés

A tömegközlekedés kiváló alkalmat ad arra, hogy random új dolgokkal színesítsd azt, amiről éppen gondolkodsz. Tegyük fel, hogy zakatolsz a metrón, éppen tanakodsz a témán, ami foglalkoztat, és hallasz, látsz, vagy tapasztalsz valamit, ami valahogyan kapcsolható a témához. Egy-egy ilyen plusz gondolat életszerűvé teszi a születendő posztot, úgyhogy csak figyelj. Persze ez autóvezetés közben kicsit nehezebb, de érdemes kipróbálni.

Elalvás előtt

Igazából ez a posztom lényege. Tulajdonképpen azért írtam az előzőeket, hogy megoszthassam veletek ezt. Van az elalvás előtt egy igazán intenzív szakasz, amikor még nem alszunk, de már majdnem, ha ezt az állapotot úgy érjük el, hogy előtte valami fontos dologra koncentráltunk, akkor az elalvás előtti szakaszban képes megérni a gondolat. Konkértan, összeáll valami, ami addig széttartott. A részekből egész lesz. De persze nem mindegy, hogy hogyan kerülünk ágyba. Ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk gondolkozni érdemes lenyugtatnunk az elménket, lelassulni a nagy pörgés után, és kialakítani egy alvás előtti rituálét.

De mi ez a mizéria az alvással?

Egy alvási ciklus átlagban 90-120 percig tart és egy ciklus öt szakaszra osztható. A szakaszok szigorú sorrendben követik egymást, az álmok világába az ötödik szakaszban lépünk, ilyenkor az agynak azok a területei aktívak, amelyek a tanulásban, a gondolkodásban, a dolgok megszervezésében segítenek bennünket.

Salvador Dalinak volt egy igazán különös szokása - na jó, bizonyára 1000 különös szokása volt -, a délutáni szieszta idején magához vett egy kulcsot, és egy fém lemezt. A kulcsot a jobb kezébe fogta, a kezét lelógatta az ágyról, a lemezt pedig pont a logó keze alá helyezte. Amint mély álomba szenderült volna a kulcs kiesett a kezéből, és az hangos csörömpöléssel felébresztette. Azok a gondolatok, amik az elalvás előtti állapotban fogalmazódtak meg benne a felszínen tudtak maradni. Dalihoz és a szürrealistákhoz kötődik az úgynevezett álomvadászat módszere is. Az álomvadászat során a társaságból valaki elaludt, majd a többiek felébresztették, és azon melegében el kellett mesélnie, hogy mit álmodott.

Az álmaink körül van valami különös misztérium, ami ugyanúgy foglalkoztatja a művészeket, tudósokat és az átlag embert is. Egy azonban biztos, hogy a kreatív alkotómunka szempontjából az álmaink különös jelentőséggel bírnak. És manapság, amikor a kreativitás mindennapos elvárássá vált, soha nem volt még ennyire fontos, hogy odafigyeljünk arra, hogy mit és mennyit és hogyan álmodunk.

Kapcsolat

Szívesen dolgoznál velem?

Írj nekem, ha úgy gondolod, hogy a segítségedre lehetek, és találjuk ki együtt, milyen legyen a vállalkozásodhoz legjobban passzoló webszöveg, blog, vagy Facebook-oldal!

Kedves Marcsi!

vagyok, és azért kereslek, hogy a segítségedet kérjem a/az:   terén.

Várom mihamarabbi válaszodat a email címen, vagy a 06/    telefonszámon.

Szép napot!